sâmbătă, 26 octombrie 2013

Man, I feel like a woman! de Nuța Istrate Gangan

Între răsărituri şi asfinţituri, între verdele întotdeauna verde din South Florida şi toată această splendoare tomnatică tropicală, am început încetul cu încetul să mă regăsesc. Sunt atât de eu, toamna, chiar dacă aici toamna mai mult se simte decât se vede.
Jumătatea toamnei, iarna şi jumătate de primăvară, alcătuiesc aici un fel de toamnă lungă, blândă, în care poţi să respiri într-adevăr.
Este vremea plimbărilor lungi pe plajă, în parc, de mână cu omul iubit, cu un prieten,   sau singur, pentru că toţi avem nevoie de momente de singurătate şi contemplare. Nu de puține ori singurătatea în natură m-a ajutat să mă ,,adun,,.
Ador plimbările şi tăcerile în doi. Ador plimbările de una singură.
În seara aceasta mi-am simţit ochii umezi în faţa unui asfinţit superb. Aş fi dorit să am aparatul de fotografiat cu mine, să surprind nebunia de culori, violetul lila care apare în asfinţiturile din SoFlo, roşul intens şi albastrul răzvrătit...
Telefonul doar s-a străduit, dar sunt convinsă ca nici un aparat nu ar reuși să surprindă exact ca în realitate, aceasta nebunie de amurg.

Toamna este ca o primenire a sufletului. Poate și noi desfrunzim, lăsăm în urmă durerile și supărările măcar pentru o vreme, macar până când vor fi înlocuite cu altele noi, realizăm că trăim doar o dată și nu se merită s-o facem cu neîncredere și încrâncenare, cu părere de rău pentru greșelile făcute, cu regrete pentru cele nefăcute...

Am zâmbit zilele trecute când cineva, în joacă, mi-a trimis un horoscop despre Zodia Scorpionului. Printre alte zăpăceli, scria că femeia Scorpion, în secret, şi-ar fi dorit să se nască bărbat.
Nimic mai greşit în cazul meu:) Nu de alta, dar cum se trăiește fără sâni, coapse, tocuri și ruj?:)))

Supuse rutinei zilnice, mame, soţii, între şcoală şi serviciu, între o zi şi alta, o problemă şi alta, devenim pe undeva mai puţin femei.
Ne uităm cumva, menirea.

Toamna în schimb, devin ceea ce am fost croită să fiu: sută la sută Femeie.