miercuri, 1 mai 2024

Saptamana patimilor III

Miercuri  se aminteste de  femeia pacatoasa care a spalat cu lacrimi si a uns cu mir picioarele Mantuitorului, inainte de Patima Sa, ca simbol al pocaintei si indreptarii omului pacatos. “Doamne”, zicem noi catre Hristos, “femeia care cazuse in pacate multe, simtind dumnezeirea Ta”, deci, fiind miscata de harul dumnezeiesc spre cunoasterea cea mai presus de intelegere, “a luat randuiala de mironosita”. A facut ceea ce doreau sa faca femeile mironosite dupa inmormantarea Mantuitorului. A anticipat inmormantarea lui Hristos si pregatirea Lui cu miresme, “aducand mir de mult pret”. A fost mistuita de dorinta de a i se dezlega pacatele: “Dezleaga-mi pacatele mele, asa cum eu mi-am dezlegat parul”. 
În Sfânta si Marea Miercuri se săvârseste Taina Sfântului Maslu, în amintirea ungerii lui Hristos cu mir, în Betania. La sfârsitul slujbei, preotul îi unge pe credinciosi cu Sfântul Mir. Tot în această zi se pomeneste vinderea lui Iisus de către Iuda (de aceea credinciosii ortodocsi tin si miercurea ca zi de post de-a lungul întregului an).